Marknad och Karneval.

Hejsan, Emma som skriver idag. Idag har vi varit lediga. när vi vaknat, ätit frukost och gjort oss iordning gick vi ner på marknaden här i Santa Maria. Om man gick till ett stånd så tvinga dom oss typ att handla, men vi sa bara Nono och gick vidare. Vi köpte lite smycken, sjalar och jag köpte en väska för 250 kronor. Vet inte varför jag gjorde det igentligen :P haha.

De sålde även djur på marknaden, hundvalpar, kaniner och fåglar. :(

Sen gick vi hem och lagade mat, sen när det var dax att gå till tåget för att åka till Palma för att se karneval, då banga Jennie ur. Hon frös så mycket från marknaden och ville inte ut igen, fryslort :) Så jag fick åka själv. De va lite läskit att åka själv, men det gick bra. Det var ganska kul att se karnevalen, fast tråkligt att vara själv. Men roligare än att sitta här i huset. När jag äntligen kom hem, var det mörkt som fan. Och Inga-lill hade varit orolig. Nu lagar vi mat igen, kokt potatis och morötter och kött blir det.

Inge häst idag alltså, men imorgon är det jobb och hästar :)



Karnevaltåget var ganska långt och de dansade och trummade i över 1 timme.

haha, familjen Flinta och deras bil :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0