lukten av nyklippt gräs!

Heeej, idag äre Jennie som skriver :)
Imorse när vi vaknade sken solen å det var varmt ute, så skönt :)
så mockade vi under tiden hade vi alla stona i skritt maskinen i omgångar och vi
mockade rekord snabbt för vi ville ut i solen :D
Så när vi var klara med mockningen å alla hade gått i skrittmaskinen så stod vi ute i hagen och borstade dom och hade ut tovoor ur manen å svansen :) dom är så goa å alla vill bli ompysslade å står å njuter :)


en åååsna! eller Klara :)




På lunchen gick vi in till byn för att köpa glass, på vägen så kände vi lukten av nyklippt gräs, är inte det bästa sommar doften! :) Vi hittade aldrig riktigt nått glass ställe så vi gick in på "ica" å köpte glass :D 10 pack små mini mini strutar :D haha as söta!



När vi kom tillbaka från byn så sken fortfarande solen lite, så jag tog och red Junior, fyfan vilken fin häst! Skulle kunna rida runt på han hela dagen, ville aldrig hoppa av! haha :) Medans jag red så verkade Emma en häst, Gabiota :) När jag ridit klart så vare emmas tur att rida så hon red Idun och jag pysslade lite med klara.
haha juste, när jag skulle hämta min ridhjälm som jag hade lämnat inne i stallet sen ja red sist, så hade råttorna bitit sönder fodret där inne. FYFAN säger jag bara, haha så ja tänkte slänga den, råttskit å grejjer i! men inga lill tog in den å tvättade den.. sen när ja skulle gå in i juniors box och göra i ordning han så kommer personalen in hoppandes å kollar mot backen å ropar dit hunden! då kommer det en råtta vid mina fötter. haha fan vad jag skrek, å de tyckte dom var skit kul haha å hunden sprang å lekte å tuggade på den halv döda råttan, så emma gick dit å stampade ihjäl den! haha :/ uhee



Sen när emma ridit klart så tränsade och sadlade jag Klara. gick hur bra som hellst. Så longerade jag henne med stigbyglarna nere, haha och hon brydde sig inte, inte en skillnad på hästen :) så duktig!

Det är väll vad vi gjort idag :) städat lite har vi gjort å, nu ska vi diska å laga mat, köttbullar å potatis :D haha

"Korna i spanien måste vara väldigt glada, för mjölken surnar aldrig!" - Emma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan va härligt med sol, glass och hästar :D Och nyklippt gräs!!! Här hemma är det massa snö och det slutar aldrig att snöa :o typ snöat minst lite hela tiden i tre dagar nu så hoppas ni njuter där nere ;)

2010-02-18 @ 18:47:03
Postat av: Marie Wästgärds

Hej...va underbart ni har det...vi har kallt å snö

jättefina bilder och vilka fina hästar..wow..

Kram kram på er <3

2010-02-18 @ 19:42:31
Postat av: Lars-Ove

Härligt att höra jennie, samt att det är jätteroligt att följa er på bloggen.

2010-02-18 @ 20:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0